Pinterest

Pinterest

2016. júl. 17.

Máglyarakás másképpen

Az úgy volt, hogy Anyától kaptunk egy fonott kalácsot, de éppen nem akart elfogyni, és nem akartam, hogy ránkszáradjon. Kitaláltam hát, hogy máglyarakás lesz a vasárnapi desszert. Viszont nem találtam itthon almát... de találtam olyan szeletelt mandulát, amit a múltkor akciósan vettem, "jó lesz valamire" alapon, de eddig nem használtam fel, meg egy kis kókuszreszeléket, meg egy nagy húsvéti tojást... 
Ez lett belőle:



Hozzávalók:
1 fonott kalács
kevés vaj/margarin a tepsi kikenéséhez
maradék csoki
szeletelt mandula
kókuszreszelék
5 tojás
fél liter tej
4 ek baracklekvár
1 csomag vaníliás cukor
ízlés szerint 1-2 kanál cukor
ízlés szerint a tálaláskor egy kis krémpuding a tetejére

Elkészítés: 
A kiválasztott tepsit kikenjük a zsiradékkal, felszeleteljük a fonott kalácsot, kb. 1-1,5 cm-es szeletekre, belerendezgetjük a tepsibe. Rátördeljük a csokitojást (az enyém most egy óriási volt, még húsvétra kapta a Zuram a Nagymamámtól :) ), vagy bármilyen mikulás/nyuszi/bari figurát, de lehet nagyon snasszul sima tortabevonót is használni, :) majd rászórjuk a szeletelt mandulát, kókuszreszeléket (nekem kb. 1-1 marékkal volt). A tojás sárgáját kikeverjük a vaníliás cukorral, és ha még édesebbre szeretnénk, még cukorral (nem szükséges amúgy), majd hozzáadjuk a tejet, és jól elkeverjük. Ezt a "lét" egyenletesen elosztva ráöntjük a kalácsra. A fehérjét elkezdjük felverni közepes erősségen, apránként 1-2 kanál cukrot adunk hozzá. Majd ha kemény hab lett, óvatosan forgatva belekeverjük a baracklekvárt, és ezt a masszát szépen elsimítjuk a tepsi eddigi tartalmán. Ha gondoljuk, lehet egy pár szeletke mandulát a tetejére szórni, úgy még mutatósabb. 
175 fokon sütöttem, légkeverésesen, nem néztem, hány percig... amikor szépen megpirult a széle, a teteje meg szép sült színű lett, akkor kivettem. Igazán finom lett, a fiúknak is nagyon ízlett. Ja, igen, a tetejére pedig tehetett, aki kért egy kis csokis krémpudingot, hogy még szaftosabb legyen. :)  
A legjobb az egészben, hogy kb. annyi idő alatt, míg ezt leírtam, össze is állítható, és csak néhány perc a sütés (kb. 20). Tehát egy gyors, fincsi desszert. És igazából bármit tehetünk bele, amit találunk otthon. :) 
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése