Pinterest

Pinterest

2016. júl. 2.

Levendulás-meggyes lepény

Az egész úgy kezdődött, hogy elkészítettem életem eddigi leggusztustalanabb ennivalóját... De miért, és hogyan?
Az elmúlt egy hónap gyakorlatilag a Levendulafesztiválunkról szólt. És ahogy közeledett az idő, egyre inkább. Dehát, így van ez, amikor valamit nagyon várunk, valamire nagyon készülünk, amibe a szívünket-lelkünket beleadjuk, nem? :)
Így történt, hogy amikor mindeközben magozott-cukrozott meggyet tettem el szépen az üvegekbe, támadt egy gondolatom, miszerint egy részébe kellene szórni egy kis szárított levendulavirágot! Az ötlet remeknek bizonyult, csak a kivitelezés nem. Ugyanis, miután beleszórtam a meggybe a levendulát, ez az együttes úgy nézett ki, mintha tele lett volna a meggyem picike kukackákkal - olyanokkal, amik egyébként is előfordulnak meggyben/cseresznyében... Zuram mondta is, hogy ezt nem gondoltam komolyan! De mondtam, hogy inkább csak át nem gondoltam. Merthogy az íze remek lett, és csodafinom ám a levendulás meggy sütibe! Csakhogy, ha valaki ilyet szeretne készíteni, inkább tegye a levendulát egy picike tüll/organza zsákban a meggybe, úgy áztassa, ha nem szeretné ezt a látványt megtapasztalni a konyhájában. Ám a bátrabbaknak még így is ajánlom, mert bár az üvegben nem olyan mutatós (finoman fogalmaztam), a sütiben viszont egyáltalán nem zavaró, az ízélmény azonban fenomenális!
A recept:
10 dkg szobahőmérsékletű vaj
2 tojás
2 dl tej
1 csomag vaníliás cukor
fél csomag sütőpor
1 csipet só
25 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúza liszt (vagy bármilyen másmilyen liszt, amit szeretünk)
20 dkg (por)cukor
+ a tetejére bármilyen gyümölcs, de esetünkben a levendulás cukrozott meggy leszűrve

A hozzávalókat sorban gépi habverővel összedolgozzuk, majd kipapírozott tepsibe öntjük, rászórjuk a meggyet. Előmelegített 180 fokos sütőben kb. 30 perc alatt pirosra sütjük, fokpiszkálóval ellenőrizzük. Ha kész, rácsra emeljük, azon kihűtjük, majd szeleteljük és kínáljuk. Igazán finom, jó szívvel ajánlom :)


Egyébiránt pedig, csodás volt a Levendulafesztivál is, rengeteg pozitív visszajelzést kaptunk, végtelenül hálásak vagyunk a jó Istennek, hogy így megáldja ezt a rendezvényünket (is)! Az Egyházközségünk facebook oldalán képeket is láthattok az eseményről. (Itt:  https://www.facebook.com/Tiszaszentimrei-Reform%C3%A1tus-Egyh%C3%A1zk%C3%B6zs%C3%A9g-217235818459324/?ref=aymt_homepage_panel )
Úgyhogy: hajrá, előre, 3. Tiszaszentimrei Református Levendulafesztivál!! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése