Pinterest

Pinterest

2012. szept. 12.

Új recept

Nos, íme a legújabb próbálkozásom. A göngyölt májat ismerjük, szeretjük, de most valami különlegeset szerettem volna készíteni, valami újat. Így történt, hogy kiklopfoltam néhány szelet karajt, félbe vágtam őket, beforgattam borsos-fokhagymás pácba, hűtőbe tettem. Összevágtam két szál újhagymát, egy piros kaliforniai paprikát, egy marék rukkolát, egy marék metélő petrezselymet, és ezeket jól összekevertem. A csirkemájat megtisztítottam, elővettem a husit, egy-egy szeletre pakoltam egy darab májat és egy nagy csipet zöldséget, majd összetekertem, és hogy még ízletesebb legyen, becsomagoltam bacon szeletbe. Szépen betettem ezeket a göngyölegeket a sütőtálba, rászórtam a maradék összeaprított zöldséget, öntöttem rá egy kis vizet, és másfél órára, lefóliázva betettem a sütőbe, majd levettem a fóliát, és még egy jó 25 percig pirítottam a tetejét.
Meglehetősen nagy sikert arattam vele... :) (A tál kb. 30 centi hosszú, így elképzelhető, hogy ezek csinos kis göngyölegek, nem nagy gombócok.)


Köretnek csőben sült kínai kelt készítettem hozzá, ami nagyon egyszerű, egészséges, de annál finomabb. Egy kínai kelt felkockázok, hozzá két-három vöröshagymát felkarikázok (sőt, most 3 szál répát is belekarikáztam), lehet bele snidlinget aprítani, vagy petrezselymet, attól függ, mi van otthon, de ha ezek elmaradnak, az sem baj. Egy nagy fazékba öntöm, 2 leveskockával, fél liter vízzel 10 perc alatt megpuhítom, majd leszűröm (levét nem kiönteni, később felhasználható olyan recepthez, ahol szükség van húslére), az egészet beleborítom egy jénaiba, két kanál tejföllel kikeverek egy tojást, rácsorgatom, a tetejére pedig szórok némi sajtot, s az egészet addig sütöm, míg a sajt szépen rá nem sül. Ezt nem fényképeztem le. Ám az én drága Férjuramnak ez is nagyon bejön (már többször kellett direkt az ő kedvéért készíteni (: ). 

  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése