Pinterest

Pinterest

2013. márc. 19.

Ünnep(?)

Nem, nem gondolom, hogy érzéketlen vagyok, amiért a szombati menüt leírtam, amiért sorozatot ajánlottam, de a március 15-ről nem szóltam egy szót sem... Azt hiszem, mostanra csitult le úgy az indulat bennem, hogy tudok úgy beszélni róla, hogy nem dühöngök itt magamban. (Igen, szoktam... én is, mint mindenki.)
Végtelenül felháborított az, ami a facebookon ömlött az emberekből. Az az oktalan, fékezhetetlen gyűlölködés, az a végtelen botránykeltő dühöngés, amit (főleg) a bal oldali politikai szimpatizánsok produkáltak, számomra megdöbbentő volt - főleg, mikor ezeket olyan személyeknél láttam, akikről eddig nem feltételeztem, hogy ilyen mélyre is le tudnak süllyedni.
Mi történt valójában? Én nem vagyok sem egy nagy rádióhallgató (leginkább vezetés közben szoktam hallgatni), sem egy nagy híradó-néző (fáraszt az a tömény negatív dózis, amit ott kap a nép estéről-estére), de mégis eljutott hozzám is a hír, már hétfőn, hogy a hét végére hóvihar, nagy szél, nagy hó, nagy hideg várható. És csodák-csodájára ez meg is történt. Persze értem én, hogy az időjárás jelentés "alkalmanként" téved, esetenként túloz, és talán voltak, akik azt gondolták, most is erről van szó - én is reménykedtem benne, hogy nem lesz ez olyan komoly. De most igaz lett. Az, hogy erre nem úgy voltak felkészülve a különböző szervek, ahogy azt a dühöngő nép elvárta...? Még az idősek is arról számoltak be, hogy ilyen időre huszonéve nem emlékeznek...
Én nem vagyok egy mindenhez értő személy (hála az Égnek), de azt fel tudom fogni, hogy ahhoz, hogy valamiben tapasztalatot szerezzen az ember, ahhoz gyakorlat kell. Hogy a katasztrófavédelemnek, vagy a tűzoltóknak, vagy akárki másoknak ez a gyakorlata nem volt még meg az összevont együttműködésben egy ilyen időjárási helyzet esetén, az talán annak (is) volt köszönhető, hogy ilyen ítéletidő azért nem jellemző kicsiny hazánkban. De nézzünk egy kicsit szét. Csak itt a környéken. Minden télen, de minden télen legalább egyszer eljut hozzánk a hír, hogy micsoda káosz van Németországban, Ausztriában, stb. a hó miatt. Tömegszerencsétlenség, ítéletidő, járhatatlan autópálya, és sorolhatnánk. Miért? Mert rossz a katasztrófavédelmük? Mert nem végzik a munkájukat a tűzoltók? Nem. Azért, mert az ember nem mindenható. És nem tud minden időjárási viszontagsággal maradéktalanul megbirkózni.
Elkeserítőnek tartom, hogy ahelyett, hogy annak örült volna az, aki nem az országnak azon régióiban él vagy éppen rekedt, ahol nagy volt a baj, hogy micsoda példás összefogás tört ki sokakból, és hihetetlen erővel tört fel az EMBER az emberekből, ahelyett a politika, a mocskolódás, a logikátlan, értelmetlen vagdalkozás jellemzett sokakat...
Végtelen tisztelettel gondolok azokra, akik önmagukat, sok esetben a pénztárcájukat nem kímélve önként mentek és segítettek. És csak imádkozni tudok azért, hogy azok az emberek, akik ezeket az áldozatokat semmibe véve gyűlölködést szítottak, egyszer felismerjék, hogy hol vannak az igazi értékek (nem, nem pártokra gondolok), és hogy akiket akár most, akár máskor politikai maszlag mögé bújva ócsároltak/nak, azok legjobb tudásuk szerint, munkaidőt figyelembe nem véve tették a dolgukat.
S kérem Istent, hogy  bocsásson meg nekünk, magyaroknak ezért (is).
 "Megbűnhődte már e nép a múltat, s jövendőt"...

1 megjegyzés: