Pinterest

Pinterest

2013. márc. 18.

Szombati menü

Szombaton szülinapoztunk. Az én elmúlt és Guszti leendő szülinapját ünnepeltük a család Csipesebbik felével. :)
Én pedig sütöttem és főztem, ahogy azt illik.
Tyúkhúslevest főztem, ami ugyebár nem különleges, viszont mostanában szoktam rá arra, hogy nem teszek semmi ízfokozót bele, csak a husi, a zöldségek, bors és só. És valahogy így sokkal finomabb. Úgyhogy most is így csináltam. Semmi leveskocka, vagy ételízesítő.
Második fogásként kétféle husit sütöttem. Az egyik így nézett ki, mielőtt megettük:


Igazából már sokszor készítettem hasonlót - most is "rendelésre" készült, mert szereti a család -, csak valamit mindig módosítok rajta. Most így:
Őzgerincformát kibéleltem bacon szeletekkel, kiklopfolt, sózott-borsozott-fokhagymázott karajszeleteket lisztbe, majd felvert tojásba forgattam, egy sort lefektettem a formába, majd reszelt sajtot szórtam rá, arra egy sor kukoricát, majd újabb sor husi (ugyanúgy, mint ez első), majd sajt, és betakargattam bacon-nel. Fóliát rá, és egy órán át így, majd fél óráig fólia nélkül sütöttem. (Hogy ne füstölögjön, ha kicsorog sülés közben a leve, érdemes egy tepsire fektetni a formát, úgy betenni a sütőbe.)
Sajnos nem voltam elég türelmes, és hamar kiborítottam a formából, és kicsit így szétcsúszott, de az ízén ez nem rontott. :)

A másik hús így festett:






Ő búbos hús névre hallgat, és így készül:
Csirkemell szeleteket sózol, borsozol, majd serpenyőben párolod, hogy mindkét oldala kifehéredjen. Közben kevés olajon hagymát dinsztelsz, majd összevágott csirkemájat, gombát teszel hozzá, borsot, majorannát szórsz rá, és összeszottyongatod. Hagyod kihűlni. Keversz hozzá egy kis tejfölt, ízlés szerint sózod, borsozod. A csirkemell szeleteket tepsibe fekteted, szórhatsz rá egy kis sültcsirke fűszert (vagy amit szeretsz), kis kupacokat halmozol rájuk a májas raguból, majd egy vékony szelet sajtot borítasz rá, és egy kis bacon csíkot (jó, tudom, a másikon is van bacon... ez ilyen nap volt... :) ). Így, mivel minden készen van már, csak össze kell érlelni az ízeket, elég fél órára betenni a sütőbe. Ezalatt szépen ráolvad a húsra a sajt, a bacon pedig megpirul. Fincsi.

Ezen kívül készítettem még zöldséges sajtgolyókat:




Ezek receptjét a neten találtam, íme:



Hozzávalók:
  • 1 db piros kaliforniai paprika
  • 2 szál újhagyma
  • 10 dkg sonka
  • 1 fej lilahagyma
  • 20 dkg sajt
  • 4 db medve sajt
  • őrölt fehér bors
A panírozáshoz:
  • 20 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt
  • 4 db tojás
  • 30 dkg teljes kiőrlésű rozsos zsemléből készült morzsa
A sütéshez:
  • étolaj
Elkészítése:
A paprikát, újhagymát, sonkát és a lila hagymát kis kockákra vágjuk. A sajtot lereszeljük. A sajtokat összegyúrjuk az apróra vágott anyagokkal,ízesítjük sóval fehér borssal. A masszából golyókat formázunk és duplán bepanírozzuk. Rozslisztbe,felvert tojásba,zsemlemorzsába forgatjuk majd ismét a tojásba és a zsemlemorzsába panírozzuk. Bő olajban közepes lángon megsütjük.


Igazán sikeres volt. Fincsi, és (az olajat leszámítva) egészséges is. És igazából önmagában is teljesen elég mondjuk egy vacsira. És nagyon hamar el lehet készíteni. 

Mindezekhez krumplipürét készítettem, és vegyes savanyúságot kínáltam. 

Desszertként természetesen tortáztunk - dobos tortánk volt (az én kedvencem :) ), de sütöttem túrós-sajtos pogit, és szilvalekváros papucsot is. 

 

Hát ennyi. Örültem, mikor minden kész lett :) És annak még jobban, hogy minden nagyon ízlett a családnak! :)


2 megjegyzés: