Pinterest

Pinterest

2013. jan. 13.

Film ajánló

Még tavaly voltunk moziban, "A hobbit"-ot néztük egy szombat délután, és akkor láttam meg az előzetest... Az a két perc annyira magával ragadott, hogy már azon majdnem elsírtam magam (na jó, lehet, hogy a hormonok is közrejátszottak egy kicsit...). El is határoztam, hogy amint lehetőségem adódik, meg fogom nézni ezt a filmet, ami nem más, mint a Nyomorultak. 
Néhány napja ezt meg is tettem. Direkt nem olvastam előtte semmilyen kritikát, hogy még véletlenül se befolyásoljon senki véleménye. Egész egyszerűen csak átadtam magam az élménynek... 
Nem mondom, picit hosszú volt, és volt egy-két pillanat, amikor azt éreztem, hogy kicsit vontatott, de ha arra gondolok, hogy milyen hosszú a regény, azt kell mondjam, igazán jól sikerült összefogni :)
Csodálatos volt. Olyannyira, hogy a főbb dallamokat azóta sem tudom kiverni a fejemből, folyton feltörnek belőlem. Sokminden megfogott benne. De talán legfőképpen az, hogy nem szépítettek a nyomoron, valóban átjött az a hihetetlen szenvedés, kétségbeesett küzdelem a halál, az éhezés, a fájdalom ellen, amit ha jobban belegondolunk, tényleg átélhettek azok az emberek, ott és akkor. Mindez kiváló színészi teljesítmény tolmácsolásában, gyönyörű dallamokkal és tiszta, erős énekhangokkal. A lelkem folyamatosan szárnyalt, átéltem a szabadságra vágyó fiatalok lázadó érzelmeit, legszívesebben fogtam volna magam és indultam volna csatába, hogy segítsek a barikádon támasz nélkül maradt fiataloknak... A végén pedig a záró filmkockák, a felzendülő induló olyan katarzist okoztak, hogy amikor a film véget ért, egyáltalán nem éreztem, hogy hű, éppen ideje, hogy vége, hanem azt, hogy mééééég!!! El is határoztam, hogy újra megpróbálkozom a könyv elolvasásával, hátha a friss élmények átlendítenek majd a lassabban haladós időszakokon...
Szóval nagyon tetszett a film. Nem csalódtam, nem volt az az érzésem, hogy nem azt kaptam, amire az előzetes alapján számítottam. Nagyon jó szívvel ajánlom bárkinek, aki még esetleg hezitál, hogy nézze-e meg.

Egy kis ízelítő:
http://www.youtube.com/watch?v=NreXFWfXdY8

Hmm... most is beleborzongtam :)

4 megjegyzés:

  1. Én még leragadtam a Hobbitnál, és azon bőgök, pedig a hormonjaimmal minden oké:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. No, hát az is tetszett nekem is, nagyon-nagyon! :) De ez valami hihetetlen hatást gyakorolt rám. Folyamatosan szól a zenéje a fejemben, nem tudom kikapcsolni :)

      Törlés
  2. Csipi, ma letöltöttem, belenéztem, el is sírtam magam, holnap szeretném végignézni, ha nincsenek itthon a kicsik, nem nekik való...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj, de jó, hogy Te is sírtál! (Nem vagyok ám szadista... :) ) Igen, ez nekik még nem... de remélem, Neked is fog tetszeni, igazán!

      Törlés