Pinterest

Pinterest

2011. okt. 8.

Szülinapi tortácska

Az elmúlt két hétben két szülinapunk is volt, Márk 7, Dani 14 éves lett. Most volt alkalmunk együtt megünnepelni, így most készült a szülinapi torta. :) A neve: csokikrémes csillagtorta. :)

A tészta: a kedvenc muffin tésztám.
125 g liszt, 150 g porcukor, 110 ml tej, 2 tojás, 1 kávéskanál vaníliaaroma, 1 kávéskanál sütőpor, 1 kávéskanál szódabikarbóna (na jó, ezt most kihagytam, mert nem volt itthon, és nem volt kedvem kimenni a jó melegről a zimankóba... (: ), 1 csipet só, 50 g kakaó (igazi, nem instant), 110 g vaj. Mindezt összekeverve, beleborítottam egy szép csillag formába, amivel még tavaly karácsony előtt leptem meg magam :). Persze azt kivajaztam. Irány a sütőbe, fogpiszkáló-próba után vettem ki, hadd hűljön.

A krém: főzött csokikrém, amit a netről néztem, egy fórumban találtam. A sok közül ez volt a legszimpibb... hát... jó választás volt! Nem túlzok, amikor azt mondom: mennyei :)
2 tojás sárgáját 12 dkg cukorral, 1 cs bourbon vaníliás cukorral, másfél dl tejjel és 3 dkg sima liszttel állandó keverés mellett sűrűre főztem, majd 1 tábla lereszelt Marika tortabevonót, és kb. 5 dkg vajat hozzákevertem.

Közben a tészta kihűlt, félbe vágtam, jóóól megkentem a krémmel, majd a tetejét színes cukormázzal, csokidrazséval, gyertyákkal díszítettem. Fincsi volt :) Jó szívvel ajánlom! :)

2 megjegyzés:

  1. Áhhh, kedves, mesterszakáccsá tetszett előlépni?:)))) Mert fantasztikusak ezek a receptek, a tortát én is kipróbálom, ha majd éppen nem diétázom:)))) Addig csak sziggorúan olyan sütit eszek ami nem híííízlal:) Tegnap sütőtökös-zabkekszet készítettem, hamarosan leírom a saját találmányom receptjét:)Finom!!!

    VálaszTörlés
  2. Jaj, most látom, hogy itt jártál :) Ne is mondd a diétát... minden héten elhatározzuk, hogy a következő hétfőtől... ma ugye hétfő van... bundáskenyeret vacsoráztunk... szigorúan csak azért, hogy a szikkadt kenyér ne vesszen kárba... de mi lett volna, ha nem is veszünk kenyeret...? :)
    A tökös receptet most olvastam, és erőst nógatom magam, hogy holnap beszerezzem a hozzávalókat :)

    VálaszTörlés