Pinterest

Pinterest

2011. júl. 6.

Húsgombócos töklecsó

Így neveztem el a legújabb konyhai remekművemet, amit most örömmel, szeretettel osztok meg Veled, kedves olvasóm! :) Az egész úgy kezdődött, hogy kaptam egy tököt, meg egy csapat paprikát, paradicsomot... Természetesen jött a töklecsó ötlete, de ugyebár az én hites uram, és jómagam is húsevők vagyunk, fel kellett dobni valahogy. És akkor jött a következő ötlet (igazából folyamatosan alakult a recept, egészen addig, míg el nem zártam alatta a gázt):

Végy egy lábast (lehetőleg valami cuki virágmintásat, mert attól jobb lesz a kedved), kezdj el egy pörköltalapot készíteni (én mostanában igazi, nem bolti paradicsomszósszal készítem az ilyesmit, de ez annak köszönhető, hogy kedves Anyósom ellát vele :) ). Közben vedd elő a robotgépedet, tegyél bele valamennyire összevágott füstölt szalonnát (nem kell túl sok), darált husit, fokhagymát, vöröshagymát, ételízesítőt, pirospaprikát, borsot (meg amit szeretsz), jól dolgozd össze az egészet. Eközben elkészült a pörköltalap, gurigázz bele a darálthús masszából diónyi golyókat. Öntsd fel egy kis vízzel, fedőt rá, kezd főni. Paprikát, paradicsomot beleaprítod. Pici csípőset is. Közben a tököt Guszti megpucolja, kiszedi a magokat :) Összedarabolod, hozzáadod a husihoz, és szépen elkezd összerotyogni. Körülbelül fél óra alatt szépen megpuhul a tök, és a gombóckák is megfőnek közben. Közben persze lehet még fűszerezni - én tettem bele őrölt köménymagot, szárított petrezselymet, borsot, ételízesítőt.
Sok szafjta lesz, készülj friss kenyérrel, mártogatni!

A siker garantált, nekünk legalábbis nagyon bejött ez a szitu :) 

Jó étvágyat!

(Sajnos a fényképezést nem érte meg... legközelebb majd pótolom :)

2 megjegyzés:

  1. Hűűű, ez angyon tetszik! Szerintem hamarosan kipróbálom!Köszönöm az ötletet!!!

    VálaszTörlés
  2. Jó étvágyat hozzá :) Isten hozott a tulipános ládámban :) Sajnos nem vagyok olyan aktív, mint Te, de hátha majd egyszer... :)

    VálaszTörlés